[Μια ακόμη προσπάθεια ωραιοποίησης της αρχαίας Λακεδαιμονίας λόγω του γελοίου τοπικισμού του Βλάση Ρασσιά, είναι η προσπάθεια να αποδειχθεί ότι οι αρχαίοι Σπαρτάτες δεν είχαν μέρος όπου πετούσαν τα καχεκτικά παιδιά τους. Ο πολύς κόσμος κακώς πιστεύει ότι το μέρος αυτό λεγόταν Καιάδας. Κι οι Νεοπαγανιστές βασιζόμενοι σε αυτή την ανακρίβεια, ή μάλλον το μπέρδεμα, «αποδεικνύουν» ότι δεν είχαν οι αρχαίοι Σπαρτιάτες τέτοιο βάρβαρο θεσμό, κι άρα όλα είναι συνωμοσία κατά του σπαρτιατικού πνεύματος κ.λ.π. κ.λ.π. (οι γνωστές βλακώδεις θεωρίες περί συνωμοσίας). Όμως τόπος που έριχναν τα παιδιά τους οι αρχαίοι Σπαρτιάτες υπήρχε και λεγόταν «Αποθέτες» (στον «Καιάδα» έριχναν τους υπάνθρωπους Είλωτες).
Συγκεκριμένα:
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ, Λυκούργος, 16 «Το γεννημένο παιδί (...) αν όμως ήταν ασθενικό και κακόμορφο, το έστελλαν στις λεγόμενες Αποθέτες, βαραθρώδη τόπο πλησίον του Ταϋγέτου, διότι φρονούσαν, ότι παιδί που δεν είχε ευθίς εξαρχής γεννηθεί υγιές ούτε εύρωστο, ήταν συμφερότερο και για το ίδιο και για την πόλη να μη ζεί». Βεβαίως ο κος Ρασσιάς δεν ενδιαφέρεται για την αλήθεια, αλλά μόνο για την προώθηση τού Νεοπαγανισμού. Προσπαθεί πάση θυσία να αποκρύψει τις βαρβαρότητες τής θρησκείας του, αρχαίας και νέας. Δεν διστάζει να ψεύδεται δημόσια, ελπίζοντας ότι οι αναγνώστες του θα καταπιούν τα παραμύθια του όπως οι τυφλωμένοι από το φανατισμό Νεοπαγανιστές. Όμως εμείς δεν είμαστε Νεοπαγανιστές! Και το ψεύδος θα το ξεσκεπάζουμε!]
πατριαρχης τουρκιας βοθρολομαιος
Τους απαντά ο "δικός" τους,ο ακραιφνής χριστιανός Παπαρρηγόπουλος!...
[...Περί τα τέλη του Πελοποννησιακού πολέμου,οι δύο της Σπάρτης βασιλείς ήσαν, Άγις ο Αρχιδάμου,βασιλεύσας από του 426 μέχρι του 399,και Παυσανίας ο Πλειστοάνακτος,βασιλεύσας από του 408 μέχρι του 394.Εκ τούτων ο Άγις απέθανεν έν περίπου έτος μετά την κατά της Ήλιδος εκστρατείαν του,καταλιπών από Τιμαίας υιόν,τον Λεωτυχίδην,περί της γνησιότητος του οποίου πολλαί υπήρχον αμφιβολίαι.Όθεν ο Λύσανδρος συνέλαβε τον σκοπόν να διαβιβάση την βασιλείαν εις τον νεώτερον του Άγιδος αδελφόν Αγησίλαον,επ' ελπίδι ότι θέλει άγει και φέρει αυτόν κατά το δοκούν.Ο Αγησίλαος ήτο τότε τεσσαρακοντούτης περίπου' και επειδή είχεν ανατραφή μηδεμίαν έχων προσδοκίαν του να βασιλεύση ποτέ,ενησκήθη ακριβέστατα περί την σπαρτιατικήν δίαιταν και πειθαρχίαν.Ήτο δε αφελής τους τρόπους και τα ήθη,προσηνής προς τους συμπολίτας,ευπειθής εις τας αρχάς και προς τούτοις ού μόνον μικρός το ανάστημα,αλλά και ισχνός,και χωλός τον έτερον των ποδών...] (ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ,Κων.Παπαρρηγόπουλος,βιβλίον πέμπτον,σελ.26,εκδόσεις ΓΑΛΑΞΙΑ-ΕΡΜΕΙΑΣ)
Μα,τι είναι αυτά;Οι Σπαρτιάτες είχαν κουτσό βασιλιά!;Πως; Δεν έρριξαν στον Καιάδα ή στους ΑΠΟΘΕΤΕΣ τον κουτσό Αγησίλαο ως βρέφος; Μα καλά,πως τους ξέφυγε;Έστω,αλλά να δεχθούν να τον κάνουν και βασιλιά;Οι Σπαρτιάτες; Και δεν είναι ο μόνος!Διαβάστε και...αυτό...ως απάντηση στην παραπομπή του Πλουτάρχου που παρουσιάζουν! Τι λέει όμως το ΥΠ.ΠΟ. για τον Καιάδα;...
Το σπήλαιο Καιάδας βρίσκεται κοντά στο χωριό Τρύπη, σε απόσταση 10 χλμ. από τη Σπάρτη, δίπλα στο δημόσιο δρόμο Σπάρτης - Καλαμάτας. Είναι σπηλαιοβάραθρο μήκους περίπου 50 μ. κατά το ερευνημένο του τμήμα, με κλίση που κυμαίνεται από 35ο - 50ο. Η σημερινή είσοδος του, πλάτους περίπου 0,50 μ., βρίσκεται περίπου 30 μ. ψηλότερα από τον δημόσιο δρόμο. Η αρχική είσοδος διανοιγμένη σε ψηλότερο επίπεδο είναι σήμερα επιχωμένη. Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση ο Καιάδας βρισκόταν σε φαράγγι κοντά στην Τρύπη. Η παρουσία βαράθρου με ανθρώπινα οστά στην Τρύπη ήταν αρκετά χρόνια γνωστή, αλλά η πρώτη αυτοψία έγινε το 1983. Ο κύριος όγκος των ανθρώπινων οστών ήταν συγκεντρωμένος στο βαθύτερο τμήμα του σπηλαιοβαράθρου όπου έχει δημιουργηθεί παχύτατη επίχωση. Οστά βρέθηκαν και σε φυσικές σχισμές ή εσοχές αρκετά ψηλότερα από το σημερινό δάπεδο. Πρόκειται, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της ανθρωπολογικής μελέτης, για σκελετούς κυρίως ώριμων ανδρών και λίγων γυναικών που κατέληξαν εκεί ως ακέραια σώματα και όχι ως ελεύθερα οστά.
Το σπηλαιοβάραθρο αυτό μπορεί να συνδεθεί με τις αρχαίες μαρτυρίες για τη μορφή και τον προορισμό του Καιάδα και ειδικότερα με τη χρήση του από τους Σπαρτιάτες κατά τη διάρκεια των Μεσσηνιακών πολέμων (8ος - 5ος αι. π.Χ.) για τον καταποντισμό των εχθρών τους ή και άλλων καταδίκων. Λείπουν όμως προς το παρόν τεκμήρια για την ακριβή χρονολόγηση του οστεολογικού υλικού.Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού | Σπήλαιο Καιάδας
σημειωσις μπλογγερ> ανωτερω βλεπετε δυο φωτογραφιας, επιλεγετε την ωραιοτερα και παιρνετε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σε κατοικους Ελλαδος ΔΕΝ γινονται δεκτά τα γκριγκλις.
Εαν ειστε κατοικος εξωτερικου και δεν μπορειτε να χρησιμοποιησετε Ελληνικο αλφαβητο, θα μεταφραζω εγω τα σχολια και θα τα παραθετω διπλα η κατω απο το δικο σας.
Σχολια σε αλλη γλωσσα επιτρεπονται.